Завдання для дистанційного вивчення розроблено згідно
розкладу уроків та календарно-тематичним плануванням. Рекомендовано результати
тестування та письмових робіт для перевірки надсилати у вигляді фотографій,
скріншотів, презентацій чи word документів на електронну пошту, Viber
або в Messenger.
Дата проведення та тема уроку
|
Завдання
|
Одинадцятий тиждень карантину
|
|
Середа
27.05.2020р.
Контрольна
робота
|
|
П’ятниця 29.05.2020р.
Підсумкове заняття
|
|
Дата проведення та тема уроку
|
Завдання
|
Десятий тиждень карантину
|
|
Середа
20.05.2020р.
Заочна екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого
музею, на ферму тощо.
|
ü Переглянути відеоекскурсії Київським та Рівненським зоопарками.
Ø
Вчимо тварин в зоопарку.
Розваги і відпочинок з дітьми у Київському зоопарку: https://www.youtube.com/watch?v=CIASOj290oU
Ø Rivne Zoo - Рівненський зоопарк:
·
ZOOзум | Випуск 17 | Кажани: https://www.youtube.com/watch?v=dqNnJMosTYU
|
П’ятниця 22.05.2020р.
Тема: Повторення
матеріалу з теми «Людина на планеті Земля»
|
ü Повторити матеріал §
45 – 48
ü Підготуватися до контрольної
роботи
|
Дата проведення та тема уроку
|
Завдання
|
Дев’ятий тиждень
карантину
|
|
Середа 13.05.2020р.
Тема: Заповідники, заказники,
національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
Організація спостережень за природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості
|
ü
Опрацювати матеріал § 48
|
П’ятниця 15.05.2020р.
Навчальний
проект
«Смітити не можна переробляти»
(про «друге життя» побутових речей)
|
ü Користуючись
матеріалами підручника ст. 216-217‚ виготовити із відході речі‚ які можна
використовувати за іншим призначенням. Вчителю надіслати фотозвіт.
|
Дата проведення та тема уроку
|
Завдання
|
Восьмий тиждень карантину
|
|
Середа 06.05.2020р.
Навчальний проект
«Вирощування найвищої
бобової рослини»
|
ü Виконати
навчальний проект за поданим алгоритмом. Результати отримані під час проекту
записати у зошит та надіслати учителю.
Мета: З’ясувати умови за
яких можна виростити найвищу бобову рослину.
Матеріали: Підготувати п’ять
посудини та 15 насінин квасолі‚ пісок‚ торф і ґрунт.
ХІД РОБОТИ
ü Першу
ємність заповнити піском та на глибину 2-3 см покласти три насінини квасолі.
ü Другу
ємність заповнити торфом та на глибину 2-3 см‚ також‚ посадити 3 квасолини.
ü Три
інші посудини заповнити ґрунтом та в кожну посадити‚ також‚ по три квасолини.
ü Усі
посудини помістити на підвіконня.
ü 1-3
посудини періодично поливати‚ невеликою кількістю води‚ четверту –
неполивати‚ а у п’яту води лити у тричі більше ніж у третю посудину.
ü Дослід
проводити протягом трьох тижнів.
ü Результати
записати в зошит.
|
П’ятниця 08.05.2020р.
Тема: Охорона природи. Червона книга
Практична
робота:
Складання Червоної книги своєї місцевості.
|
ü Опрацювати матеріал § 47
ü Виконати практичну роботу (фото надіслати вчителю).
Практична робота
Тема: Складання Червоної книги
своєї місцевості.
Мета: з’ясувати‚ які тврини‚
рослини‚ гриби нашої місцевості занесені до Червоної книги України.
ХІД РОБОТИ
1. Ознайомтесь із
матеріалами поданими за наступними посиланями:
2. Розгляньте малюнки та фотографії
подані на сайті‚ оберіть рослини та тварини‚ які на вашу думку зустрічаються
в нашій місцевості. Запишіть про них інформацію у зошит за поданим планом:
1.
Назва.
2.
Ступінь вразливості (зниклі‚ зникаючі‚ вразливі‚ рідкісні‚ невизначені‚
недостатньо відомі‚ відновлені).
3.
Наукове значення.
4.
Умови життя (для тварин) і місце зростання (для рослин).
|
Дата проведення та тема уроку
|
Завдання
|
Сьомий тиждень карантину
|
|
Середа 29.04.2020р.
Практичне
заняття:
Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.
|
ü Виконати
завдання:
Ø Завдання
1. Разом із рідними виявити екологічні проблеми
своєї місцевості.
Ø Завдання
2. Записати виявлені проблеми у робочий зошит.
Висловити пропозиції щодо розв’язання цих проблем.
|
Дата проведення та тема уроку
|
Завдання
|
Шостий тиждень карантину
|
|
Середа
22.04.2020р.
Тема: Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і
діяльності людини.
|
ü
Повторити матеріал § 45
ü
Переглянути мультфільм
|
П’ятниця 24.04.2020р.
Тема: Екологічні проблеми та їх розв’язування
|
ü
Опрацювати матеріал § 46
ü Виконати
тестування за поданим посиланням‚ код розішлю вайбером (час виконання
тестування обмежено‚ доступ буде заблоковано 27.04.2020 о 10:00)
|
Дата проведення та тема уроку
|
Завдання
|
П’ятий тиждень карантину
|
|
Середа
15.04.2020р.
Тема: Екосистеми.
Рослинний і тваринний світ нашої місцевості
|
ü
Опрацювати матеріал § 44
ü
У робочому зошиті виконати тестування.
сторінка з підручника 194―195
|
П’ятниця 17.04.2020р.
Тема: Людина
– частина природи. Зв’язок людини з природою
|
ü Опрацювати
матеріал § 45
ü Виконати інтерактивне завдання за посиланням:
Ø Людина ―
частина природи. Природознавство 5 клас: https://learningapps.org/display?v=pf7fhdu7k20
|
Дата проведення та тема уроку
|
Завдання
|
Четвертий тиждень карантину
|
|
Середа
08.04.2020р.
Тема: Ґрунтове
середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті
|
ü
Опрацювати матеріал § 42
ü
У робочому зошиті виконати тести фото
надіслати вчителю:
Тест
Ґрунтове середовище життя
організмів
1. Вкажіть
особливості ґрунтового середовища життя:
а) відсутність світла;
б) більшість мешканців ґрунту потребує
підвищеної вологості;
в) порівняно незначна амплітуда добових
і річних коливань температур;
г) значна амплітуда добових і річних
коливань температур;
д) вологість ґрунту завжди вища, ніж
вологість повітря;
е) вологість ґрунту нижча, ніж вологість
повітря;
є) середовище щільніше, ніж
наземно-повітряне та водне;
ж) багатий видовий склад мешканців.
2. Способи
пересування ґрунтових тварин в ґрунті;
а) за допомогою
скорочення м'язів тіла
б) за допомогою
кінцівок риючого типу;
в) задом
наперед;
г) за допомогою
голови;
д) дрібні
тварини пересуваються в ґрунті по вузьких шпарах (порах), заповнених водою.
3. Що НЕ характерно
для мешканців ґрунту:
а) коротке валькувате тіло;
б) коротка гладка шерсть;
в) редуковані або слабо розвинені очі;
г) покращені органи нюху та дотику;
д) довге гнучке тіло;
е) здатність до вертикальних переміщень.
4. Вказати
мешканців ґрунтового середовища:
а) кріт, кріль,
дощовий черв'як, ведмедик;
б) сліпак,
дощовий черв'як, ведмедик, корені рослин, бульбочкові бактерії;
в) дощовий
черв'як, хрущ, миша, кріт;
5. У ґрунті
відбуваються наступні явища:
а) перетворення органічних речовин у
неорганічні (мінералізація);
б) риють підземні ходи кріт та сліпак;
в) вологість ґрунту завжди підтримується
на сталому рівні;
г) дощові черв'яки після дощу вилазять
на поверхню грітися.
6. Як організми
впливають на ґрунтоутворення;
а) рослини утворюють гумус;
б) мікроорганізми розкладають органічні
речовини гумусу до мінеральних речовин;
в) тварини розпушують ґрунт;
г) рослини формують структурність
ґрунту;
д) тварини формують структурність
ґрунту;
е) вимивання рослинами поживних речовин;
є) живими організмами руйнуються та
змінюються гірські породи.
|
П’ятниця 10.04.2020р.
Тема: Вплив
на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.
Співіснування організмів. Угруповання організмів.
|
ü Опрацювати
матеріал § 43
|
Третій тиждень карантину
|
|
Середа
01.04.2020р.
Тема: Різноманітність
середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів
до життя в ньому.
|
ü
Опрацювати матеріал § 40
ü
У робочому зошиті виконати тести фото
надіслати вчителю:
Тест
Наземно-повітряне середовище
життя
1.
Вкажіть основні середовища життя
організмів:
А. наземно-повітряне;
Б.
повітряне;
В.
водне;
Г.
водяне;
Д.
ґрунтове;
Е.
підземне;
Ж. наземне;
З. організми як середовище існування.
2.
Оберіть ряд, у якому вказані
лише мешканці наземно-повітряного середовища:
А. журавель, лелека, олень, кріт, кріль;
Б.
лебідь, стриж, кінь, змія,
ромашка;
В.
олень, метелик. соловей,лисиця,
кульбаба;
Г.
півень, кріт, миша, вуж,
конвалія.
3.
Яких чинників неживої природи
достатньо у наземно-повітряному середовищі існування:
А. тепла і світла;
Б.
вологи і тепла;
В.
повітря і світла;
Г.
тепла, світла і повітря.
4.
Як живі організми пристосувалися
до зміни тепла і вологи у наземно-повітряному середовищі:
А. посилене випаровування води листками рослин;
Б.
зміна хутряного покриву
В.
міграції птахів з теплих країв;
Г.
листопад;
Д.
посилене потовиділення у тварин
при низьких температурах;
Е.
тварини у спеку ховаються в
нірки;
Ж. рослини накопичують воду у м'ясистих листках і стеблах.
З.
накопичення запасу води у горбі
верблюда.
5.
Які існують пристосування до
зміни освітлення в наземно-повітряному середовищі:
А. денні тварини мають добре розвинений зір;
Б.
нічні тварини орієнтуються за
допомогою нюху і дотику;
В.
світлолюбні рослини добре
переносять затінення;
Г.
тіневитривалі рослини ростуть на
сонці, але добре переносять затінення;
Д.
листкова мозаїка;
Е.
рослини повертають листки в
напрямку світла;
Ж. тварини вночі орієнтуються за допомогою слуху і нюху.
|
П’ятниця 03.04.2020р.
Тема: Водне середовище
життя. Пристосування організмів до життя у воді.
|
ü
Опрацювати матеріал § 41
ü
У робочому зошиті виконати тести фото
надіслати вчителю:
Тест
Водне
середовище життя
1. Умови, в яких живуть організми називають
А. довкіллям
Б.
середовищем життя
В.
природою
2. В якому ряду перелічені всі середовища, в яких живуть організми
А. водне, підземне, повітряне
Б.
водне, ґрунтове,
наземне
В.
водне, наземно-повітряне,
ґрунтове
3. У водному середовищі недостатньо для організмів
А. світла і тепла
Б.
світла і повітря
В.
повітря і тепла
4. У водному середовищі мешкають тварини
А. теплокровні
Б. холоднокровні і теплокровні
В.
холоднокровні
5. Які пристосування до життя у водному середовищі:
А. пересуваються лише за допомогою плавників
Б.
тіло всіх водних тварин вкрите
лускою
В.
водоплавні птахи, бобри і жаби
мають перетинки між пальцями на кінцівках
Г.
у мешканців холодних вод добре
розвинений підшкірний шар жиру;
6. Найбільше у водному середовищі
А. риб
Б.
риб , рослин, коралів
В.
бактерій та одноклітинних
водоростей
Г.
риб, раків, жаб
7. У водному середовищі коливання температури впродовж доби та року менші,
ніж в наземно-повітряному, тому що
А. вода повільніше нагрівається та охолоджується
Б.
вода швидше нагрівається та
охолоджується
8. Прісними називаються водойми
А. у воді яких, вміст розчинених речовин менший
Б.
у воді яких, вміст розчинених
речовин більший
9. Як саме пристосувалися мешканці водойм до дихання
А. риби і раки дихають атмосферним повітрям
Б.
кити і дельфіни дихають киснем,
розчиненим у воді
В.
риби і раки дихають киснем,
розчиненим у воді
Г.
жаби дихають киснем, розчиненим
у воді
Д.
кити і дельфіни дихають
атмосферним повітрям
Е.
жаби дихають легенями на
суходолі і шкірою — у воді
|
Другий
тиждень карантину
|
|
Завдань на другий тиждень карантину немає, тому що це
період весняних канікул!
|
|
Перший
тиждень карантину
|
|
Середа
18.03.2020р.
Тема: Умови життя на планеті
Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників
неживої природи.
|
ü
Опрацювати матеріал § 38
ü
У робочому зошиті виконати тести фото
надіслати вчителю:
Тест
Чинники середовища життя на планеті Земля
1. Середовищем
життя це -
А.
всі неживі об'єкти, що оточують організм
Б.
умови, в яких живуть живі організми
В.
всі живі об'єкти, що оточують організм
2. Найбільше
організмів мешкає:
А. обабіч
екватора
Б.
в Антарктиді
В.
в Австралії
3. Чинниками
середовища життя називають:
А. жива
природа
Б.
нежива природа
В.
все, те що впливає на організми
4. До
чинників середовища життя не належить;
А.
рухи Землі
Б.
заболочення річки
В.
будівництво дамби
5. Кисень
для дихання використовують:
А.
тільки рослини
Б.
тільки тварини
В.
і рослини і тварини
6. Під
дією світла рослини утворюють:
А. з
органічних неорганічні речовини
Б.
з неорганічних органічні речовини
В.
вуглекислий газ і воду
|
П’ятниця
20.03.2020р.
Тема:
Пристосування
організмів до періодичних змін умов середовища.
|
ü Опрацювати
матеріал § 39
ü Виконати інтерактивне завдання за посиланням:
Ø Природознавство. Птахи
перелітні та осілі https://learningapps.org/1352178
Ø Осілі і кочові, перелітні,
зимуючі птахи https://learningapps.org/3177186
|
Немає коментарів:
Дописати коментар